Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vedboden
Jag tänkte investera i en takbox men måste först köpa mig ett par lasthållare att fästa takboxen i, jag undrar om ni har något snyggt att rekommendera?
Det brukar ju jämt se förjävligt ut med takräcken :(

Jag undrar också om universal grejer från tex biltema passar på våra rails

/ Andreas
av vedboden
jag tackar för svaret. Dom ser bra mycket snyggare ut än allt annat jag sett. Nu återstår bara att kolla om man kan hitta dom lite billigare än 2040:- snål som jag är :)
av JHg
Kan rekomendera dem! Jag köte dem och de är inte bara snygga, lätta att montera och sitter bra. Ger verkligen lite vindbrus.
Jag har dem oftast ihop med min Volvo tak box "Volvo Takbox Space design 420" (som egentligen är en Thule box).
av Jimpen89
ekdjim01 skrev:Lånar tråden en stund.
Jag har precis beställt en V70 (my13) och undrar om lasthållare jag använt till min V70n -01 passar till V70II (my13) ?
Jag skulle låna farsans Thule-takräcke till sin V70 -01, men det passade dock inte. De var för långa, men de har hängt med sedan 850-tiden så kanske därför?

Här är en tråd om det.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=38046
Psyko skrev:Volvos takräcken som är i fyrkantsprofil passar på båda modellerna.

Jag har själv använt dom på dessa 2 och det var inga problem.
Passar även V50 faktiskt
Användarvisningsbild
av moose
Jag har ett Thule somvarit med sedan farsans a4 -98, efter det satt det på en v70 -02 och nu på min -09. passar men kanske inte utmärker sej som "peoples choise" eller "best in show"... 8)

är det inte skillnad på sot och aska? H[…]

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]