Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Är nyfiken på om det är någon här inne som vet om det är möjligt att byta backspeglar på min bil V70 -01, till den modellen av backspegel med inbyggd blinkers? och isåfall hur man ska koppla de hella och vart man de e bäst att sno strömen ifrån?

PS: älskar detta forumet, finns ju nästan svar till allt!
Ja det tror jag med. Får bli att kolla skrotar nu fram över efter speglar :)
Att själv börja "klippa o klistra" kablar i en V70 är förknippat med risk för CEM haverie och styrdonskrascher. det mesta i våra bilar går genom CAN datanät och styrs med Mjukvara från Volvo....
det finns en länk som du kanske skulle kunna ha nytta av för att få helheten om vad som är möjligt att göra med MJUKVARA i CEM. Tråden är lång och en del teknisk men läs gärna HELA tråden hur dom funderar så förstår du lite bättre i vad som finns i din bil.
Om du blåser din CEM i din 2001 kan innebära att resultatet blir skrotning då en sådan är Dyyyr.
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php?t=23011
varför skulle det inte vara bra att "klippa o klistra"du tar ju bort lampan i skärmblinkersen och byter listen,samma styrka i lampan som sitter i spegeln som den som satt i skärmblinkersen.Har gjort så på min -01 och även dragit en kabel från lampan vid pedalerna till markbelysningen i spegeln,jord finns i kopplingsplinten i härvan till spegeln bakom dörrklädseln,så det räcker att du drar en två ledad kabel in i dörren

Bytte tempgivare igen och även termostat och […]

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]