Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 245an
hej minoverdrive funkar inte så då tänkte jag om man direkt kopplar den som vissa gör :)

frågan e då hur gör man ska man skicka 12v till overdrivens + när man vill ha i overdriven å bryta spänningen när man vill lägga ur den?
av 245an
de klickar inte va jag hört när jag trycker på knappen å nej jag har inte felsökt visst lite dumt innan man ber om hjälp men jag vill ha så jag får hög å låg växlar (overdrive på alla)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Visst går det att koppla som du skrev tidigare, men det sliter en del på själva OD:n för den är inte konstruerad för att klara det momentet du får på lägre växlar. Värt att tänka på eftersom all kraft går via OD:n och börjar den slira så är det inte ju så kul.
av 245an
mycket sant det där du säger men OD är ju inte till för att köra race med utan vill liksom bara få ner varven ;)
å hört att de krånglar men men va ska man först kolla så att man kan felsöka å få den till att funka
eller e det lättast å sätta den på knapp å bara använda som od på 4 men de går på alla? :D
av 245an
osla skrev:plus direkt på solenoidens plus, och när du ska lägga ur den så bryt bara strömmen. har själv kört så
aha så de va så lätt ;) tack ;)
av 245an
Tungviktarn skrev:Annars drar du nytt kablage och nytt relä finns på biltema
nemen så fint ;)
just nu har jag kopplat od på knapp å de funkar som det ska dok synd att de bara gör ca 500 ivarv
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]