Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Hei.

Har fått feil på setevarmen i bilen min.
Feilkode: CCM-B103401 Setevarmeelement venstre foran. Generell feilinformasjon - Generell elektrisk feil.

Noen som har vært borti denne feilkoden før?
Sikringen er hel. Styreenheten registrerer ønsket temperatur, dvs. knappene fungerer slik de skal.
Lurer litt på hvilken ende jeg skal begynne

Har VIDA 2011A, men ikke koblingskjema. Hvordan får jeg lagt dette til? Er det en pakke jeg må installere?
Användarvisningsbild
av Doffen
Takker.
Men som mekaniker på Volvo Lastebil, så må jeg si at koblingskjema til personbil er litt gresk for meg. Selv om jeg forstår en hel del.
Men tok en titt under setet mitt i dag, der fant jeg 2 bokser. Mener jeg fant, SHM modulen, med 2 grå kontakter og 1 grønn.
Den grønne gikk opp til seteryggen og seteputen. Målte Ohm på den og kom frem til ca 1-2 Ohm.
Hva skal verdien være?

Men det som er ekstra dumt, er at jeg ikke kjenner igjen kontaktene i koblingskjema. Da kontaktene ikke er merket med noe som helst. På lastebiler er 100% av alle kontaktene merket i mot koblingskjema. Så veldig enkelt å finne frem.

Gode forslag?

Står i VIDA at man skal koble ifra SHM modulen for å sjekke om det er den som er defekt, da skal klimaanlegget oppføre seg på en annerledes måte. Hvilken måte? Når den er varm eller kald ?
Användarvisningsbild
av Doffen
Nå har jeg feilsøkt litt til.
Forsøkte å bytte om SHM modulen fra venstre til høyre side.
Varmen fungerer fortsatt på h.side, men på v.side var den like død.

Kan jeg da gå ut ifra at elementet er defekt?

Er rygg elementet koblet i serie med seteelementet, slik at om det ene slutter å fungere, så slutter alt å fungere?

Takk!
D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]

https://www.biltema.no/kontor-teknikk/tv-utstyr/an[…]

Såg det. Har provat att rensat cache fö[…]

Är detta helt separerat från dieselpart[…]