Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
använde nyss låsspray men de fungerade inte så ja värmde på nyckeln och då gick det att vrida hela vägen. tog inte i speciellt hårt å de "klickar" inte när man vride fullt ut. och luckan går såklart inte upp.......

är det bara att ta in bilen i värme eller är det konstaterat att något inne i låset gått sönder?

har alltid haft bilen i kallgarage. men de har väll frusit iaf när man kört värmare och kört i salt mm...
av rid54
Hej.

Väldigt svårt att veta vad som är problemet. Du kan ju försöka värma hela området med en hårtork, om du har möjlighet att får fram vanlig elkraft. Det brukar kunna hjälpa rätt bra.

Mvh
/RID
Användarvisningsbild
av Frrla
jag fick lite smått panik så jag körde in den i varmgarage hos mina föräldrar efter en snabb städning där inne. en halvtimme i värmen så gick låset upp utan problem... PUH!

vet inte hur ja ska förklara att det blev. Om man vrider fullt ut ett kvarts varv så ska det "klicka till" och luckan sprätter upp en mm. men klicket uteblev för mig. trodde då att nåtot gått sönder i låset.
Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]

Ojämn gång.

Marelli-spjäll hmm möjligt fel. Testa at[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 förmodlig[…]