Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Tyvärr kan jag inte glädja er den här gången. Även jag har sett den texten innan men sådär 10ggr med lika många olika namn.
Mitt motto är att en bil framförd av en kvinna är en herrelös bil.
av llesrof
Jag sticker ut en av mina hakor lite och hävdar att kvinnor i större utsträckning än män ägnar sig åt telefonerande när de kör bil. Ja, bortsett från lastbilsförare och hantverkar då. En gång såg jag faktiskt en lastbil som framfördes av en förare som inte pratade i sin telefon.
av matzen10
llesrof skrev:En gång såg jag faktiskt en lastbil som framfördes av en förare som inte pratade i sin telefon.
Du ska icke ljuga så här nära jul..! :lol:
Användarvisningsbild
av StringerBell
Min hypotes är att kvinnor orsakar olyckor av ouppmärksamhet och "slapp" bilkörning, män orsakar olyckor av onödigt risktagande, vilket också säkert ger allvarligare konsekvenser.
av *pettson*
Mitt budskap gick nog inte fram. Det var mest en ordlek. En kvinna kan aldrig bli herre över sin bil. Möjligen blir hon dam över den? Idag blir hon förmodligen HEN över fordonet..
Jag tror kvinnor kan precis lika mycket som män när det gäller bilkörning. Det finns inget som säger annat.
Däremot vet jag att det är skillnad på att åka bil, eller KÖRA bil.
Åker gör folk halvvakna från A till B medans dom slött tittar på något, sminkar sej, babblar i telen eller annat. Det är som vilken transport som helst.
KÖR gör man aktivt, då har man inte tid med nåt av ovanstående dumheter.

Ett annat ordlekscitat: Saliga äro de skalliga, ty de vara renhåriga i affärer..
Användarvisningsbild
av Vojje
Visst, och en bagare har alltid rent mjöl i påsen.

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]