Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JMH
Efter senaste service och serviceuppdatering har följande hänt: cigguttaget vid baksätet är ju utan spänning när tändningen är av. Det är helt ok för jag tar ström till gps:en via bakre cigguttaget. Efter serviceuppdateringen så slås spänningen på i cigguttaget när jag låser och larmar bilen! Visserligen slås den av igen efter ca 10 sek, men varför slås den på??? Har pratat med verkstan som säger; "snacka med Volvo". Volvo ger mig rådet: "Vi rekommenderar dig att dra ur din gps ur cigguttaget när lämnar bilen." Är det någon som kan komma på en anledning till varför Volvo gjort denna ändring?

Är det förresten någon som vet en bra firma i Stockholm som kan sätta in ett extra cigguttag i det lilla facket bakom radiopanelen? Har läst på forumet att några gjort det men har inte hittat vem som gjort jobbet. Det kan ju tilläggas att Bilia i Nacka inte kunde hjälpa mig.
Jag fick också den där dåliga uppdateringen efter service för 2 år sedan. Skitstörigt att GPSen startar igen då man låser bilen!

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?