Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Katja
Hade min dieselvärmare på och när jag kommer till bilen så är bilen varm. När jag ska starta den händer inget, den bara tickar. Sen börjar den larma om startspärr, bromsar ur funktion m.m. Jag får inte ut nyckeln men efter ett tag så kommer den ut. Lysena börjar blinka helt hysteriskt och vindrutetorkarna börjar gå utan att nyckeln är i.

Någon som har en idé om vad det kan vara?
av ChristerN
Förslag: Sätt en modern laddare på batteriet och se till så det blir fulladdat. De flesta moderna laddare kan också avgöra om batteriet är defekt även om det inte är en tvärsäker information. Testa sedan och om det fungerar så betyder det att programvaran i din bil inte är uppdaterad.
Jag hade nämligen ett liknande problem (fast inte vindrutetorkarna och blinkandet) och det visade sig att värmaren dragit ur batteriet och att programvaran som ska göra att det alltid finns kräm kvar att starta på inte var laddad i bilen. Efter detta fungerar min nu perfekt.
av Katja
Nu startar den!! Det var batteriet. Nu är det laddat. Den nya program varan, blir den uppdaterad på nästa service eller måste man säga till om det?

Vi som använder bilarna till något vet[…]

V90 läggs ner.

Den CX60 jag tänker på är inte PH[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]

Minirecension av kina DICE

Vem vill köpa kinesiskt skit?