Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En snikad V60 för i princip samma pengar som en välutrustad golf. Ser för och nackdelar med båda. Måste ta beslut på måndag så det bråttom! Båda har bränslevärmare och bluetooth.

V60 plus
Fjädring och komfort
Stolar
Körställning
Utrymme
Körsmidighet

V60 minus
Saknar en mängd utrustning, backvarnare, xenon, regnsensor mm, vill helst ha momentum.
Andrahandsvärdet tveksamt?

Golf plus
Fyrhjulsdrift
Miljöklassad
Utrustningen: avståndsradar, backkamera, dragkrok, keyless mm
Kvalitetskänslan är genomgående hög
Andrahandsvärdet troligen bra

Golf minus
Bagaget
Stolarna, körställningen och komforten, en liten bil
Trög och osmidig motor
Ljudnivå
Serviceorganisation

Som sagt, vilken skulle ni valt? Missar jag något?
Behöver du åka runt 4 personer och ha med dig en barnvagn? Om nej, kör på Golfen. Känns som en bra mycket mer lockande bil i de här utförandena.
Jag hade tagit Volvon alla dagar i veckan. Trots mer utrustning har, enligt mig, en Golf svårt att nå upp till en V60 gällande det mesta. Även D2:an kommer att räknas som miljöbil om den reggas före nyår. Glöm inte heller att Volvon har City Safety som fungerar i högre hastigheter än Golfens city emergency brake.
Svårt val. Men jag gillar utrustning, hade valt golfen i det fallet även om jag tycker V60 är en snyggare och trevligare bil som helhet. Men att köra en finare bil med sniken utrustning känns bara fel. Tror aldrig man skulle njuta till fullo av bilen när man saknar pryttlar.
Varken eller.
Det hade blivit en Golf 1,4 TSI 122 MultiFuel BlueMotion Technology (Produktionsstart preliminärt vecka 15/2013)
0,7 l/mil på E85.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 70&t=88251

Kila i den här tråden. Tyvärr känns Nordic edition allt för sniken. Att den ens förknippas med BAS känns bara så fel för en "premium".

Ta golfen eller lägg på några tior så du minst får momentum på Volvon. Som någon skrev här så tror jag inte du kommer kunna njuta till fullo av Volvon med så lite utrustning...
Hej,

Om du behöver/vill ha 4-hjulskrafs - VW

I alla andra fall Volvon.

Förstår ej riktigt ditt resonemang om osäkert 2:a-handsvärde
på Vofflon...?
Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Kollade med multimeter och satte den på 20[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket int[…]