Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skooogis
Tjena, Har en S40 -00 som jag börjar bli smått irriterad på. När jag kommer ut på morran är det imma på både framruta och bakruta, är de minusgrader ute så har jag även is på insidan rutorna. Sen drar jag på fläkten på max, ställd mot framruta för att såfort som möjligt få bort det. Dock så är det knappast något tryck, jag menar den står på "5" och de känns som att den står på "1", så jäkla dåligt tryck/luftgenomströmning...

Lika dåligt tryck även om jag har luften riktad rakt mot mig eller fötterna osv, blir inte bättre nånstans.

Är fläkten så jäkla dålig eller är något igensatt/trasigt eller vad är detta? Börjar bli lite trött på att gå ut 30 min tidigare på morgonen för att komma till jobbet i tid (Ingen lust att sitta med huvudet ut genom rutan och köra)
av v40classic
Har samma problem på min V40 classic. Bytte kupefilter idag, men det gjorde ingen skillnad. Jag har inga problem med värme och luftflöde vid fötter eller mot ansiktet utan det är bara framrutan som krånglar. Det kommer knappt någon luft där och det gör ingen skillnad om vilket läge jag än ställer in. Är det spjällmotorn som måste bytas då tro?
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]