Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V40 -97, dvs fas 1. Hade dåliga reflektorer i originalstrålkastarna och valde då att köpa fas 2 strålkastare med dubbla reflektorer. Hade bilen inne för kamremsbyte och då fick de justera de nya strålkastarna. När jag hämtade bilen så hade de inte riktigt fått till ljusbilden på den vänstra strålkastaren.

Jag funderade på varför det skulle vara något problem med den och kom senare på att jag gjorde ett misstag när jag monterade den vilket kanske visade sig nu. Strålkastaren sitter med fyra muttrar, två vid kylaren och två vid blinkern. Mellan de två muttrarna vid blinkern så sitter en bult som håller fast en plåt med hålen för strålkastaren. Jag skruvade ut bulten och nu har självklart plåten rört på sig vilket har fått strålkastaren att sitta lite fel antar jag.

Har någon tips på hur jag ska kontrollera att plåten sitter rätt eller är det bara att betala mer pengar och lämna in den igen?

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]