Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
Jag ska byta bussningar på bilen och vet inte riktigt vilka man ska köpa.
Jag letar nog efter förstärkta då Orginal verkar vara dåliga och inte hålla så länge...
Vparts hade nån haft problem med läste jag då dem bara höl i några hundra mil.

Beställde polyuretan bussningar från skruvat men det blev ju självklart problem. Dem ändra statusen efter jag beställt till Ej i lager hos leverantören.
Så dem kommer inte få in nya på bra länge.

Jag hade tänkt att byta både främre och bakre bussning.
Så vad ska man köpa för nått och från vart ?
greeeken skrev: Orginal tycker jag håller bra länge. Mina höll i ca 18000 mil
Bra och bra. Ska väl hålla bilens livslängd egentligen. 24000 mil har mina gått, fast SPB började gnälla redan vid 14000 mil.
Bytte station i år och hörde inte ett ljud. :D
av jaob
jaså ja då kanske det duger då... Har för mig att jag läst på flera ställen att om man köper orginal att det är skit typ likvärdig kvalite som skrammelstagen.
Jag köpte bussningar ifrån Vparts polyuretan rena skiten. Jag har reklammerat dessa och ska få pengar tillbaka. köpte två nya länkarmar på Vparts med polyuretanbussningar de har hållit i en vecka nu iaf :P Dessa bussningar beror till stor del på vilken bil du har. bensinurbo och diesel har ju högre vridmoment och det sliter ju mer på sakerna. jag köpte nya bussningar för två år sedan, Volvo orginal. De var nu helt slut efter 6000 mil. D trillade nästan ur länkarmarna. Glöm ej göra fyrhjulsmätning.
av jaob
dieselmagnus skrev:Jag köpte bussningar ifrån Vparts polyuretan rena skiten. Jag har reklammerat dessa och ska få pengar tillbaka. köpte två nya länkarmar på Vparts med polyuretanbussningar de har hållit i en vecka nu iaf :P Dessa bussningar beror till stor del på vilken bil du har. bensinurbo och diesel har ju högre vridmoment och det sliter ju mer på sakerna. jag köpte nya bussningar för två år sedan, Volvo orginal. De var nu helt slut efter 6000 mil. D trillade nästan ur länkarmarna. Glöm ej göra fyrhjulsmätning.

Ja det var ju du som skrev att orginal inte var bra :)
Jag har en 2,4T och jag ville köpa lite bättre bussningar..

Frågan är ju bara vad man ska köpa.
och ja jag hade tänkt att göra en hjulinställning runt om.

Bytte du länkarmarna själv ?
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]