Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av larpe
Gäller lackgarantin om man lämnar in bilen på lackförsegling typ, MrCap, Ditech eller någon annan firma?
av ehultqvist
du menar förstås lackgarantin från volvo. visste inte att någon sådan fanns men ditec, mr cap eller liknande firmor borde väl själva lämna någon garanti?? det var nog inte riktigt svar på frågan, jag är själv intresserad av detta!
Användarvisningsbild
av Jensen
Från och med årsmodell 07- så har man lagt till en punkt gällande lackförsegling i service/garantibok där det tydligt står att man förlorar denna garanti vid utförd lackförsegling inom 6 mån har jag för mig att det stod.
av matzen10
Det borde den göra eftersom en del Volvoåterförsäljare har kundavtal med Ditec. Ex.vis Hans Persson i Köping.
Men det kanske är upp till resp. återförsäljare?!

Om du sökt/läst andra trådar på forumet så vet du kanske att Ditec är den enda konserveringen som är kvalitetstestad att hålla i 18 månader (därav deras garanti)?

M V H
---> Matz
av Steff 99
Permashine har 5 års garanti utan efterbehandling.
ett av de äldsta märkena på Svenska marknaden.
Eftersom det inte behövs efterbehandling så är detta det klart billigaste.
Behandlingen kostar samma som Ditec och Mr Cap när bilen behandlas första gången , sedan så kommer det till kostnader var 12 alt 18 mån på de övriga(Ditec o Mr Cap)
av nevyn
Grejen är ju bara den att med efterbehandling på mrcap/ditec får man ju en polering/lackförsegling till ett mycket bra pris...

polering lär ju behövas på den andra också o då kostar det lika mkt som en motsvarande efterbehandling på ovan nämnda ställen.

bara att välja själv hur man vill ha det.

jag håller mig dock till att vaxa och polera bilen själv numera så jag har inte det problemet längre.
av Steff 99
Förstår inte varför man skall polera bilen om det inte behövs , jag har haft Permashine på mina privata bilar i minst 15 år.
Det har inte behövts någon polering efter ett år.
Lackbehandlingen är till för att slippa vaxa och polera bilen.

Skall man ändå lämna in för polering varje år så kan man skippa lackförseglingen och göra en riktig rekond varje år istället.
Så har man nära nog samma resultat som med Mr Cap o Ditec.
Men valet är är ju ens eget var man vill lägga pengar på.
Det bästa eller det näst bästa när det gäller lackförsegling :lol:
av nevyn
Är man inte så kräsen duger det säkert...
D4 VEA dricker olja

Nu har jag allt klart för mig kring vad motor[…]

Vet inte om släpvagnsbelysning är rä[…]

Misständningar Volvo S60 T5 2008

Har du fått spridarna testade? Alltså […]

Och en sak till: notis-ljudet från Google-a[…]