Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Demppa
Tjena!

Har ett litet problem med abs lampan och broms lampan som har börjat lysa.
Så tänkte om det finns någon kunnig här som kan svara på vad problemet kan vara.

För ca en vecka sedan så hade jag lämnat på en lampa inne i bilen i två dagar så batteriet var ju självklart stendött då jag skulle iväg.
Ringde en polare som kom med startkablar och bilen startade men då så lös abs lampan + broms lampan, altså den röda med ett utropstecken.

Kan tillägga att jag puttade bilen ca 1 meter innan vi gav startströmmen, ifall det kanske har något att göra med det?

Så någon aning om vad det kan vara för fel?

Min första tanke är ju abs styrenheten som har pajjat. Men förstår inte varför den skulle göra det pga startström eller att jag har flyttat bilen lite med för lite ström i batteriet.

MVH
Dennis
Användarvisningsbild
av Vojje
Har du kört med bilen?
Antar att du fixat batteriet på något sätt. Har du provat att lägga av minuspolen?
Användarvisningsbild
av Demppa
Joo, har kört med bilen och även provat att lyfta av minuspolen en halv timma men samma sak när jag lade tillbaka den igen.

Har kollat runt här på forumet och även googlat men inte hittat något om just detta. Vill ju vara 100 på att det är styrenheten så man inte går och köper en ny i onödan.
Användarvisningsbild
av Vojje
Allt jag kan säga är att en sådan felkod sannolikt hade försvunnit i samband med "självtestet" vid ca 20km/h på min -01.
Det kanske inte sker ngn sådan på din. Du får därför nolla felkoden på t.ex. Volvo.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]