Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Putten
Tjenare.

Jag har några frågor kring 740. Jag är helt novis på detta, men ger det en chans att lära mig.

Passar årsmodell -90 generator på en årsmodell -88?
Passar årsmodell -90 framdörrar på en årsmodell -88?
Följdfråga till ovan: Kan man konvertera elhiss till vev i framdörr? Om så är fallet, hur?
Lär man byta hela bakaxeln om en bult till länkarmen har smullit av? Bakaxeln är framskjuten 4-5cm på högersida.
Passar inredning från -90 till -88?

Ser framemot svar.
Kommer att uppdatera med frågor om jag kommer på något mer.
Mvh
Putten
Användarvisningsbild
av päpplet
1: Ja
2: Ja, kan ev vara en annan kontakt för kablarna till högtalare/centrallås/belysning på 88A men allt ska gå att flytta över.
3: Ja, du byter ut hela hissmekanismen. Sitter fast med tre eller fyra muttrar runt veven samt två clips i rutan
4: Är det bulten som går upp i karossen från länkarmen du menar? En bild skulle underlätta för att förstå problemet
5: Ja om du har årsmodell 88B. 88A har andra dörrsidor med andra fästen men de går att flytta över då hålen finns på alla dörrar. 88A och tidigare har även en annan klädsel men ska du byta hela inredningen spelar det mindre roll
Har dörrsidorna högtalargaller man skjuter framåt för att få lös har du årsmod 88B.
av Putten
päpplet skrev:4: Är det bulten som går upp i karossen från länkarmen du menar? En bild skulle underlätta för att förstå problemet
Tack för svaren. Skall ta lite bilder imorgon och lägga upp här.
Köpte mig en 740 -90 idag med det enda felet som var länkarmen.
Köpte den som reservdelsbil.

Mvh
Putten
av Putten
Nu är ju jag jävligt seg på att svara ibland.
Tog dock aldrig några bilder på den då jag lätt glömmer bort saker jag skall göra, ska försöka komma ihåg imorgon.

Fick förresten fart på min 740. Det var dålig ström i kabeln mellan batteriet och generator, så jag bytte den och då starta och ladda den som den skulle. Dock så upptäckte jag att fläkten inte fungerar, eller jo, den fungerar ibland.
Vet någon av er vad som skulle kunna vara för fel?

Om det bara är clipsen till rutan som är paj, kan man fixa de på nå vis? För jag misstänker att ett av de där clipsen har gått sönder. Tog även reda på att jag har en 88A.
Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]

Har nu granskat skivorna runt om och alla är […]

Det kan gå, kolla med dom själva, dok s[…]

Hej Kan någon rekommendera en verkstadshand[…]