Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av vandenhoogen
Vet någon om det finns någon Bluetooth A2DP adapter - RCA.

Alltså så att man kan streama ljudet från mobilen till bilen. De senaste mp3 mobilerna stödjer ju Bluetooth A2DP. Hade ju vart underbart att kunna ha telefonen lös i handen och slippa sladdar samt njuta av schysst ljudkvalite... Ipod adaptrar är ute, mp3 mobilerna är framtiden:) Nästa generations ipod har väl också bluetooth förmodligen...

Någon som vet om den inbyggda bluetooth funktionen i tex nya S80 stödjer A2DP?

MVH Andreas
av xabio
vandenhoogen skrev:Vet någon om det finns någon Bluetooth A2DP adapter - RCA.

Alltså så att man kan streama ljudet från mobilen till bilen. De senaste mp3 mobilerna stödjer ju Bluetooth A2DP. Hade ju vart underbart att kunna ha telefonen lös i handen och slippa sladdar samt njuta av schysst ljudkvalite... Ipod adaptrar är ute, mp3 mobilerna är framtiden:) Nästa generations ipod har väl också bluetooth förmodligen...

MVH Andreas

Jag är också intresserad av svaret. Själv har jag en 05 v50 och skulle vilja ha handsfree bluetooth med möjlighet att strömma music. det hade varit toppen!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
xabio skrev:
vandenhoogen skrev:Vet någon om det finns någon Bluetooth A2DP adapter - RCA.

MVH Andreas

Jag är också intresserad av svaret. Själv har jag en 05 v50 och skulle vilja ha handsfree bluetooth med möjlighet att strömma music. det hade varit toppen!
Bild

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf ... nt&markID=
av xabio
fråga,
går det överhuvudtaget att strömma musik ut i bilens audiosystem via Volvos Bluetooth hadsfree modul? Kanske det funkar bara för samtal?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
xabio skrev:fråga,
går det överhuvudtaget att strömma musik ut i bilens audiosystem via Volvos Bluetooth hadsfree modul? Kanske det funkar bara för samtal?
Nej, sådant high-tec finns inte i en Volvostereo, RUSTA sålde bilstereoapparater för 695 kr i somras som klarade detta men inte en Volvo.

det är därför du behöver denna, det är en Bluetooth A2DP MOTTAGARE som du får koppla på originalradions aux-ingång

Bild
av xabio
VolvoB20 skrev:
xabio skrev:fråga,
Nej, sådant high-tec finns inte i en Volvostereo, RUSTA sålde bilstereoapparater för 695 kr i somras som klarade detta men inte en Volvo.

det är därför du behöver denna, det är en Bluetooth A2DP MOTTAGARE som du får koppla på originalradions aux-ingång

Bild
Ah OK,
hade hoppats på att det gick. Så jag undkommer inte att behöva installera AUX till bilen. Synd att det kostar 4 tusen spänn för min del.

Med så mycket körning skulle jag lä[…]

Byta front, huv o skärmar

Hej! Håller på o renoverar en Amazon -[…]

Nu bränslepriserna har sjunkit så har m[…]

Är det någon som vet vilken BT version […]