Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suttung
Någon som vet vart man kan få tag på stora centrumkåpor? har googlat utan resultat och varit in på olika stylingsidor utan att hitta något, bara sån där små centrumkåpor. Dom heter säkert någonting annat roligt med jag har ingen aning om vad!

Bild
av Suttung
Läste om någon som skrev att på volvo tar dom nästan 400kr/st för dom små, vad tar dom inte då för dessa?
av N0RBERG
Suttung skrev:Läste om någon som skrev att på volvo tar dom nästan 400kr/st för dom små, vad tar dom inte då för dessa?
Ring någon volvohandlare och hör. Behöver ju inte vara så dyra (även om sannolikheten är stor att dom är det!).
De har art.nr: 30812215 (testa googla på numret så kanske du får upp något?!)
av Suttung
Tackar för art.nr, efter lite snabb Googling så verkar dom kosta ca 170kr/st+frakt och i Storbritannien verkar dom inte ens gå köpa längre på volvo då dom utgått. Men på sidorna står det "list price" och det är ca 260kr är det då Volvos pris på dessa?

Tror nog jag kör utan, blir ju nästan billigare att köpa ett par begagnade fälgar och bara flytta över däcken
B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]

Tvättat av den för i morgon så ska[…]

244 - Bälte bak

Hej Volvo 244DL, 1976, Nysåld i Schweiz Min[…]