Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej

jag behöver byta ut bromsvätskan i hela systemet pga av för hög vattenhalt enligt ett test som jag gjorde hos bilia när jag var där i ett annat ärende
& test instrumentet lyste rött direkt så bromsvätskan ska bytas ut nu........men vilken sort har jag i min bil är det den gamla vanliga DOT 4 som gäller ?? & ca hur mycket bromsvätska ligger det totalt i hela systemet ½ - 0,8 lit ??

tack på förhand
gnestakalle skrev:Köp Biltemas bromsolja i 1-litersförpackning (plastflaska), den är DOT 4 och duger alldeles utmärkt.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... ka-361751/

Mvh GK
hej & tack för ditt svar då köper jag 1 liter DOT 4 bromsvätska till min bil......men inte någon biltema bromsvätska iaf inte en chans

jag vill ha en kvalitets bromsvätska som är 110% bra med kvalitet i......& eftersom att det är mina bromsar & min egna & andras säkerhet det gäller

så betalar jag vad det priset som det kostar för 1 liter DOT 4 bromsvätska med en bra & 110% kvalitet i flaskan........men visst spolarvätska &

övriga saker som inte har med bilens säkerhet & drift att göra det kan man köpa där hos biltema........men aldrig saker som

bromsar/bromsskivor/bromsvätska/motorolja/oljefilter/kamrem + spännrulle/hjullager osv osv dom sakerna köper jag hos Bilia ist även om priset

är lite dyrare hos Bilia på orginaldelar......men faktum är det skiljer sig inte så mycket i pris mellan en orginaldel & en piratdel mellan Bilia & Biltema

ett prisexempel nu :

för 2 stycken ventilerade bromsskivor fram till volvo 240 serien med görling bromssystem

priset hos Bilia är 1120 kr för 2 st volvo orginal 240 ventilerade bromsskivor

priset hos biltema 658 kr är för 2 st pirat tillverkade volvo 240 ventilerade bromsskivor

prisskillnaden är då på 462 kr mellan volvo orginal & biltema piratdelar

& jag betalar gärna dom här extra 462 kr för att kunna bromsa säkert & tryggt i trafiken
volvobaggen skrev:Hur kan du veta du at Bilias bromsvätska är bättre och mer trafiksäker? Bara för at du betalar lite mer?

för att jag har mera förtroende för orginaldelar osv osv än vad jag har för biltemas produkter när det gäller säkerheten & bilens drift
men det är min åsikt & andra har sina egna åsikter
maccus skrev:
gnestakalle skrev:Köp Biltemas bromsolja i 1-litersförpackning (plastflaska), den är DOT 4 och duger alldeles utmärkt.

Mvh GK
hej & tack för ditt svar då köper jag 1 liter DOT 4 bromsvätska till min bil......men inte någon biltema bromsvätska iaf inte en chans

jag vill ha en kvalitets bromsvätska som är 110% bra med kvalitet i......& eftersom att det är mina bromsar & min egna & andras säkerhet det gäller

så betalar jag vad det priset som det kostar för 1 liter DOT 4 bromsvätska med en bra & 110% kvalitet i flaskan........men visst spolarvätska &

övriga saker som inte har med bilens säkerhet & drift att göra det kan man köpa där hos biltema........men aldrig saker som

bromsar/bromsskivor/bromsvätska/motorolja/oljefilter/kamrem + spännrulle/hjullager osv osv dom sakerna köper jag hos Bilia ist även om priset

är lite dyrare hos Bilia på orginaldelar......men faktum är det skiljer sig inte så mycket i pris mellan en orginaldel & en piratdel mellan Bilia & Biltema

ett prisexempel nu :

för 2 stycken ventilerade bromsskivor fram till volvo 240 serien med görling bromssystem

priset hos biltema 658 kr är för 2 st pirat tillverkade volvo 240 ventilerade bromsskivor

& jag betalar gärna dom här extra 462 kr för att kunna bromsa säkert & tryggt i trafiken
Sluta gnäll, vi är inte ute efter din analys och dessutom verkar du ju vara påtagligt påläst så varför fråga?
tycker bara ditt inlägg känns onödigt då gk bara gav dig ett tips
Tungviktarn skrev:
maccus skrev:

Mvh GK

ett prisexempel nu :

Sluta gnäll, vi är inte ute efter din analys och dessutom verkar du ju vara påtagligt påläst så varför fråga?
tycker bara ditt inlägg känns onödigt då gk bara gav dig ett tips

Till

Tungviktarn & sicnarf

om ni båda inte trivs här inne eller kan acceptera andras åsikter & vad andra folk skriver utan att ni kommer med en massa spydiga omogna barnsliga kommentarer så låt då bli att skriva något alls ist här inne......för jag skriver exakt hur många analyser som jag vill här inne & jag ställer
vilka frågor som jag vill här inne så länge som jag följer forumets regler & jag besvarar alltid folk med 110% raka ärliga svar & kommentarer
& jag är väldigt noga med att säga tacka för dom råden som jag får här inne i forumet på mina frågor........

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]