NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jholgers
Hej!

Har en V50 2008 diesel. Tråkigt nog blev skvallerröret till AC tätt vilket förorsakade översvämning på passagerarsidan fram och bak. Min fråga är vad som är viktigt att tänka på när man måste plocka ut passagerarsätet fram? Måste göra det för att få ut mattan och därmed kunna torka den och även få ut allt vatten från durken.

Tack på förhand för svar

Jan Holgersson
av ptrj
Oj. Lät inge vidare. Vart tittar skvallerslangen fram? Aldrig tänkt på att en sådan finns. :(

Är inte golvmattan tredelad? en vardera sida fram och en bak? Vet inte riktigt, man jag skulle i alla fall våga mig på att göra jobbet själv.

Jag skulle i alla fall lossa batteriet. plocka säkringen. Ta bort nackstödet. Luta fram passagerarryggstödet max. Öppna passagerardörren(ifall kudden i sätet får eget liv) innan jag lossar kontakten bakifrån under stolen. Ta bort två skruv i stolsramen bak ner i golvet. För att sedan luta fram stolen och försöka få ut mattan.

Har du börjat plocka ur plastpaneler ännu? kommer att bli en gigantisk hög innan du är klar.

Hört en massa om att kuddar har en förmåga att smälla självmant. Aldrig läst om att det hänt någon. Man kanske inte ska bära omkring med stolssidan med kudden mot bröstet i alla fall. Sen kan man ju även ha hörselkåpor och glasögon också. :)

Lycka till i alla fall.
Vida 2014D... utgående...

Bara för att vara helt klar här. HETER p[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]

Jordpunkt V70-12

Du bör få kontakt till jord där. O[…]

Halvljus

Kolla jordpunkterna för lamphusen fram. 31/11[…]