NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brassa
Hej skulle köpa volvo v50f ny på volvobilar vad står f et för är detta en bra vagn drivmedelssnål eller. Mvh brassa.
av CrossFireX
Vet inte varför vissa skriver "Volvo V50F" i sina annonser... Men jag antar dock de menar FlexiFuel, dvs. att man kan köra med både etanol (sprit) och vanlig bensin. Har sina fördelar men har även sina (många) nackdelar...
av werner53
CrossFireX skrev:Vet inte varför vissa skriver "Volvo V50F" i sina annonser... Men jag antar dock de menar FlexiFuel, dvs. att man kan köra med både etanol (sprit) och vanlig bensin. Har sina fördelar men har även sina (många) nackdelar...
Många nackdelar?
Service var tusende mil visst, men vad mer.
Att den är mer miljövänlig? :roll:
av CrossFireX
werner53 skrev:
CrossFireX skrev:Vet inte varför vissa skriver "Volvo V50F" i sina annonser... Men jag antar dock de menar FlexiFuel, dvs. att man kan köra med både etanol (sprit) och vanlig bensin. Har sina fördelar men har även sina (många) nackdelar...
Många nackdelar?
Behöver man ha fler nackdelar än service var tusende mil? Jag kör runt 3 tusen mil per år. Ska jag då lämna in min bil på service 3 ggr per år (plus vanlig service?) Nej tack :) Finns nog med trådar om etanol vs bensin vs diesel m.m. Orkar inte starta en till... Tycker man om flexifuel så gör man väl det, det är ens personliga åsikt och jag tänker inte argumentera emot de. P.s inte mer miljövänlig då säkert mer än hälften tankar endast bensin, men ok...
av werner53
CrossFireX skrev:
werner53 skrev:
Många nackdelar?
Behöver man ha fler nackdelar än service var tusende mil? Jag kör runt 3 tusen mil per år. Ska jag då lämna in min bil på service 3 ggr per år (plus vanlig service?) Nej tack :) Finns nog med trådar om etanol vs bensin vs diesel m.m. Orkar inte starta en till... Tycker man om flexifuel så gör man väl det, det är ens personliga åsikt och jag tänker inte argumentera emot de. P.s inte mer miljövänlig då säkert mer än hälften tankar endast bensin, men ok...
Om du skriver många undrar jag bara.
Användarvisningsbild
av SvenB
CrossFireX skrev: Ska jag då lämna in min bil på service 3 ggr per år (plus vanlig service?) Nej tack ... P.s inte mer miljövänlig då säkert mer än hälften tankar endast bensin, men ok...
Vadå "plus vanlig service"? Om du kör 3 000 mil per år är ju minst en service "vanlig" och två oljebyten. Att det finns de som kör på BF 95 i en flexibil stämmer säkert, men att hälften av "flexiägarna" inte hade godkänt i matte tvivlar jag på.
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]