Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zwizz
Hej! Såg att det va en spricka i den övre motorbussningen samt att det har börjat dunka så tänkte byta den nu!

Så tänkte kolla ska man köra volvo orginal eller något annat märke?

Mvh :)
Användarvisningsbild
av Perc
Lemförder eller Volvo original. Det är lemförder som tillverkar dem båda. Fyrkantig bussning ska det vara.

Kolla det undre staget också när du ändå håller på.
av Zwizz
Perc skrev:Lemförder eller Volvo original. Det är lemförder som tillverkar dem båda. Fyrkantig bussning ska det vara.

Kolla det undre staget också när du ändå håller på.

Okej jättebra!

Vilket syftar du på nu? vart sitter det undre staget? :) har inte krypit runt så mycket i motorutrymmet än så har inte kikat vart allt sitter än!
av Zwizz
dieselmagnus skrev:Tog 15min att byta. Kostade 633kr på Volvo. Billigare än fleskonomen :D
Det är som hittat. Ja jag såg att mekonomen va lite väl dyra på den produkten :P
Användarvisningsbild
av Perc
Zwizz skrev:Vilket syftar du på nu? vart sitter det undre staget? :) har inte krypit runt så mycket i motorutrymmet än så har inte kikat vart allt sitter än!
Det är ett stag som fungerar ungefär lika som det övre motorfästet, och har en bussning som tröttnar. Det sitter mellan motorn och en balk framför. Du kommer åt det underifrån, genom att släppa ner plastkåpan under motorn.

Iallafall på min V70 2.5T ser man lite av fästets bussning sticka fram redan innan man släppt ner kåpan. Ser säkert likadant ut på S60 också.

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]

https://rullomkrets.se/

Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]