Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Om man ska byta bussningarna på länkarmarna till t ex Vparts polyuretanbussningar. Jag antar att man inte kan pressa in bussningarna för hand. Hur bär man sig åt för att pressa in bussningarna? S 80 2002.
Droopy skrev:En hydraulpress är såklart att föredra, det går även att använda en avdragare att pressa med, du får då tillverka ett eget "don" lite mek men det går.
Vad menar du med att tillverka ett eget don?
Arnold skrev: Vad menar du med att tillverka ett eget don?
Don Quijote, kanske. Eller möjligtvis dorn och ett mothåll. Pysslar man inte med sådant (och vem f-n gör det) är det bättre att handla nya länkarmar.
Kör man bara med bussningarna i länkarmarna så är det i stort sett lika komfortabelt som original, fast betydligt hållbarare och exaktare... däremot tyckte jag att motorfästena förde med sig för mycket vibrationer till kupe'n.

/Thomas
Funk skrev:... däremot tyckte jag att motorfästena förde med sig för mycket vibrationer till kupe'n.

/Thomas
Yes, jag bytte först övre till ett Volvo-original. Då blev det bra. När jag nyligen bytte det nedre motorfästet till ett polyu. till min S80, 2,4 blev det motorvibrationer in i kupén som gör att det går för frugan varje gång motorn är kall o står på tomgång.

Mvh
Vojje skrev:
Arnold skrev: Vad menar du med att tillverka ett eget don?
Don Quijote, kanske. Eller möjligtvis dorn och ett mothåll. Pysslar man inte med sådant (och vem f-n gör det) är det bättre att handla nya länkarmar.
ramlade bort en bokstav där, ska såklart vara ett dorn, men som redan sagts, köp komplett det underlättar.

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]

https://rullomkrets.se/

Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]