Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag saknar WRG glasen på min gamla bil och känslan av att alltid (nästan) ha rutor fria från stora regndroppar och annat. Eftersom det går att köpa
ombehndlingskit till WRG glas när funktionen mattas med tiden så undrar Jag om man kan köpa sån vätska att lägga på en vanlig ruta som inte varit behndlad tidigare med samma resultat? Hade vart fint att behandla rutorna på Saaben med sånt där WRG grejs :D
Behandlade mina rutor för knappt 1 år sen och det håller i sig ännu. Så det är bra hållbarhet! :) Betydligt bättre än biltemas variant som bara håller några månader.

/Kalle
Aquapel är lite knepig att lägga, vill jag påstå iaf!

Jag har lagt några st nu varav min V70 var den första. Jag tror att jag misslyckats med min(mjölkig hinna efter torkarna och i motljus) och ska försöka skaffa rengörningsdukar så jag kan få bort hinnan. Det är mycket noga att rutan är kliniskt ren och att man inte öppnar ampullen mot rutan. Sen måste det också bli 100% avtorkning av medlet också.

Sen är det inga nyttiga saker att andas in heller. God ventilation och rutan får absolut inte vara kall.

Men fyjäklar vad härligt det är när man inte behöver använda torkarna, vattnet bara glider av och isen ska inte fastna så hårt heller..
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]