Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Honke
Hämtade idag min xc d3 awd my12 som är polestar optimerad. Efter lite körande så puttade jag växelväljaren åt höger och ett S dök upp i instrumentpanelen?!
Är det inte bara D5 och T6 som har sportläge? Kom detta i samband med polestar uppgraderingen eller har även d3 awd sportläge?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På MY11.5(har jag för mig) kunde man uppdatera lådan så den får sportläget, gäller D5 och D3 awd. På MY12 så har man sportläge från fabrik på D5 och D3 awd (plus T6 givetvis).

Jag har bara i S-läget på min V60 T6 P. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Honke
Så det är alltså standard även på D3 AWD.

Hehe ja det tror jag, varvar ju ur ganska rejält i S. Kan tänka mig att det är snäppet roligare i en T6.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja det är det! :)

Det går undan rejält! :wink: Otrolig respons på gasen plus att den alltid har rätt växel i efter en kurva så den växlar aldrig upp eller ner då, bara bär iväg som tusan! (D)
av Caligul
Ah, så det är det som S står för. Hade mina misstankar men vågade inte tro det eftersom jag har en DRIVe MY12. Trodde det var extra mkt motorbroms bara.

Detta har börjat hända min v70 -12.. byt[…]

Broms höger fixas aldrig

Det händer att slangarna kletar igen på[…]

Då är det lättare att bara sä[…]

Har åtgärdat den med 556!