Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Forssen
Kom ut och fick möta detta när jag skulle till jobbet.. Tur att man har en bror som kör bärgningsbil och kan det där med att kränga däck. Hade endast halvförsäkring tills detta hände på bilen så blir att köpa fyra nya däck.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 Forssen, redigerad totalt 0 gånger.
av I.H.P
Retat upp någon? :(
av Droopy
Ja, vad ska man säga, muppar verkar det finnas gott om fortfarande, snacka om totalt onödigt.

Råkade själv ut för samma sak för två vintrar sedan ( dok endast 1 hjul ) då jag skulle dra iväg med junior och åka pulka, kom ut till bilen och såg ett platt hjul, var bara till att joxa på nödhjulet och bege sig iväg till pulkbacken, tillråga på allt tog väl bytet sisådär nästan en timme då junior abbsolut skulle snurra av och på hjulmuttrarna själv med fälgkorset och veva domkraften, och det tog sin tid, pappa frös som attan och var halvgrinig och junior hade jätteskoj.
av Forssen
Har inte retat upp något vad jag vet, sitter ju orginal system på bilen så den låter inte så mycket, kör inte heller för fort inne på gatan heller. Trött blir man iaf.
av llesrof
Forssen skrev:Jajemän, endast min bil vilket är lite olustigt.. :/
Du kanske liknar någon lokal gangsterboss som hamnat i bråk med någon annan gangster? Nästa gång vaknar du kanske upp med ett hästhuvud i sängen?

Förstår att det känns olustigt. Men om du vet med dig att du inte retat upp någon så är det nog bara ren jäkla otur att du råkat ut för detta. Vissa idioter kan ju störa sig på vad som helst, inte minst att du har en viss färg på bilen. Jag fick ett par rejäla snorloskor på en bil jag hade en gång. Det var en helt original Volvo 850 med en liten diskret klubbdekal i vindrutan. Bredvid den stod det en "häftig" och stylad gammal Saab 9000 med en massa klubbdekaler. Ptja, jag kan ju aldrig bevisa något men jag har ju mina aningar.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Forssen skrev:Jajemän, endast min bil vilket är lite olustigt.. :/
Det suger ju, men det kunde varit värre (inte för att 4 nya däck är direkt billiga men...). Jag fick ju min 945a totalt sönderrepad när den stod på gården.
Tilläggas bör att bilen inte syns ifrån vägen, och jag har en rätt lång uppfart - dvs man lär veta att det finns en bil där :roll:
Användarvisningsbild
av Variosboy
Alla retar sig på olika saker, alla tycker att dom stör olika mycket när dom gör -vad dom nu gör-. och alla beter sig olika när dom blir störda!

Ett exempel: Mina föräldrar bor vid en fyrvägskorsning där ena vägen ut från korset är grusväg och resterande asfalt.
Vid ett antal tillfällen hördes en bil som kom i hög fart på en av asfalstvägarna och som sladdandes svängde in på grusvägen och försvann lika fort som han kom. En dag när farsan skulle iväg å handla så kom denna person och gjorde som vanligt -körde som en idiot- varpå pappa följde efter honom tills han stannade och far frågade lugnt och sansat vad det var han hade så bråttom till som måste hålla 80 i ett villakvarter. och att det kanske inte var så lämpligt med tanke på alla barn som finns i området.
Svaret pappa fick från killen var att han aldrig hade krockat och att det rättfärdigade hans beteende..

Så i detta fallet fanns det alltså en individ som hade gjort något galet i dom allra flestas ögon men som själv inte ansåg att han hade gjort det minsta fel.

Vill alltså bara understryka det första jag skrev i detta inlägget att folk tänker och gör väldigt olika..
av Forssen
Absolut är det så, i mina ögon så kanske jag tycker att jag inte gör men i en annans så bör jag skjutas på fläcken, däremot brukar folk inte gå så långt som att sätta kniven i alla fyra däck. Jag själv har känt att man skulle haft en CV90 och kört över lite bilar ibland men ja, bara så jag känner och aldrig skulle göra.

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]

Missljud! Volvo xc90 2020 b5

Brukar vara något lager när det är[…]