Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jokn
Vad är det jag skall kontrollera när jag köper en V70-09.
Är det något speciellt som brukar gå sönder alternativt vara dåligt som jag borde kontrollera.
Vid vilka miltal är det dyra servicar, typ kamremsbyte etc.
av dst02
I mina ögon ska du se upp med de mesta tyvärr ,vilken V70 II du än tittar på :/
Användarvisningsbild
av moose
Finns säkert hur mycket som helst att kolla på dessa bilar, men en bra start är väl fulltecknad servicebok och ett ok inre och yttre skick. Sen har ju många fått ac-kompressorn utbytt så det kan ju vara en grej att kolla.
Utan att veta motoralternativ skulle jag vilja säga att det är som med alla andra bilar, kolla bromsar, däck framruta mm sådant som sparar mycket pengar om det är i bra skick.
av loyd
ett råd oavsett motor V70 II .... Köp inte

köp hellre en v70N classic - 08 , oavsett motor

ångrar ofta mitt köp , tyvärr gav man med sig , då frugan envisades med att vi givetvis skulle ha senaste karossen så klart ( hadde v70N -02 innan )

har ångrat mitt köp många gånger sen 2010 .... och lär göra det många gånger till , tills kärringen fattar att de senaste Volvo suger i kvaliteten
av dst02
loyd skrev:ett råd oavsett motor V70 II .... Köp inte

köp hellre en v70N classic - 08 , oavsett motor

ångrar ofta mitt köp , tyvärr gav man med sig , då frugan envisades med att vi givetvis skulle ha senaste karossen så klart ( hadde v70N -02 innan )

har ångrat mitt köp många gånger sen 2010 .... och lär göra det många gånger till , tills kärringen fattar att de senaste Volvo suger i kvaliteten

Ja precis, i helgen kanske Jag blir av med eländet :D
av Mwi
dst02 skrev:I mina ögon ska du se upp med de mesta tyvärr ,vilken V70 II du än tittar på :/
Det finns olika erfarenheter, privat kör jag 2,5 FT med automat 2010:a 6300 mil och har hittills bara besökt Volvo för service. I jobbet kör jag 2,4d 175 Hp med automat också 2010:a 6900 mil även där har jag bara behövt besöka Volvo för service :D
av troubleshooter
Har kört V70 II sedan 2008, nu gått ca 13 000 mil och måste säga att den har varit relativt felfri, jag vet inte
riktigt vad det är för kvaitetsbrister det pratas om här, jag har då aldrig reagerat på något direkt när det gäller
V70 II, hade däremot en V70 2,5T AWD 2004, som jag aldrig blev riktigt nöjd med och vart helnöjd i och med bytet
till V70 II D5 AWD, nu är det nya tider och XC60 måste provas så det är nästa projekt
Användarvisningsbild
av StefanN
dst02 skrev:I mina ögon ska du se upp med de mesta tyvärr ,vilken V70 II du än tittar på :/
Synd att dra alla bilar över en kam, min har fungerat perfekt och har inga brister över huvud taget.
av dst02
De här forumet säger väl allt om krånglande bilar, överallt i trådarna står de om motorer som går dåligt, i princip helt nya bilar som inte startar, elfel, oljud mm mm mm å mest skrämmande är väl att det som sagt är både helt nya bilar å dom som bara är ett par år! Återigen, läser man på andra bilmärkens forum hittar man också en del trådar men de är oftsast bilar som gått bortåt 20k mil eller 10-12 år gamla grejer som börjat krångla. Grattis till er som köpt en bil som fungerar men volvo verkar spotta ut en hel del måndasex lite när som helst i veckan.
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]