NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tl58
Har en V50 2,0 -05 som det står anti-spin service efordras. Det är inga andra lampor som varnar och abs:en funkar. Var ute på volvo och dom kollade med datorn, 450:-, och fick beskedet att bromstryckgivare signal saknas. Kostanad att reparera 10500:-
Är det givaren i abs enheten som behöver bytas eller är det styrenheten som krånglar? Har hört att man kan löda om den i så fall men det är ju ingen ide om man måste byta hydraulenheten. Finns det någon sprängskiss på hur man monterar ner hydraulenheten och styrenheten?
Tacksam för svar.
Tomas
av tl58
Hej.
Har inte fått några svar än men det kanske beror på att jag skrev fel, det skall vara "anti- sladd" service erfodras.
Tomas
av gidjeboj
Hej tomas.

Fick ut samma sak på min display. Felet för mig låg i kontaktrullen som sitter i ratten. Gick på cirka 6000kr att byta, detta är inget du kan komma över på skroten heller då dessa inte får säljas då de kommunicerar med airbagen. (någon töntig regel som volvo har satt för skrotarna) Dock tog det en väldig felsökning för att komma tillrätta med detta,inte ens volvos teknikska enhet i Göteborg kunde inte läsa felkoderna... pinsamt utav volvo att dem själva inte vet vad deras koder betyder! Hoppas du kan komma fram till vad det kan vara!
ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]

Vilken ratt? 240

Ännu inga svar? Troligen går det bra, m[…]