Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av toksmurfen
Ska på fredag hämta min lätt begagnade "nya" XC70 D3 AWD som har rullat 1500mil och är uttagen 9/2 -12

Som vanligt när man ska handla så vill man ju ha liter mer pulver under huven och jag har funderat på vilken leverantör man ska välja för optimeringen, de jag har funderat på är Polestar (215Hk, 440Nm), RICA (230Hk, 470Nm) och BSR (245Hk, 520Nm)

Har fått lite dåliga vibbar av BSR p.g.a. en kollegas problem med sin V70 DRIVe och deras nonchalanta uppträdadande men de flesta verkar tycka dom är riktigt bra dyrast med 7990:- + resa till Växjö, RICA verkar ju vara stora i Europa på Volvo och är billigast 5520:- med forumsrabatten, Polestar p.g.a. att jag behåller all garanti på bilen samt dom är näst billigast 7600:- med rabatt.

Fråga är vilken leverantör skulle ni ha valt av dessa 3 och varför?
Användarvisningsbild
av MartinS
Polestar utan tvekan. Inte bara behåller du garantier och är laglig, jag är övertygad om att den är bäst ur driftsäkerhetsperspektivet.

/Martin
Användarvisningsbild
av Hanzon
Polestar alla dagar i veckan.
Har ingen bra erfarenhet av BSR när jag hade detta på en tidigare bil.
Användarvisningsbild
av toksmurfen
Det känns som alla är överens om att det är Polestar som man ska välja, det enda tråkiga med den optimeringen är ju att dom har fegat ur och dragit ner lite på effekten jämfört med MY11 som gav 225Hk/460Nm och nu ger den "bara" 215Hk/440Nm :evil:

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]