Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet vad det är för storlek på de tre högtalarna i framdörrarna nu när inte Dynaudio är med i bilden längre, funderar på om det är värt att byta mot ett DLS UP36 3-vägssystem alt ett Focal 3-vägs
Vad det är för storlekar vet jag inte men du lär behöva tillverka konsoller alternativt slakta de gamla hörtalarna och använda dessa.

Sedan tror jag den största boven ligget i steget och ljudprocessorn, nya högtalare tror jag inte ger så jättemycket, men jag kan ha fel där.

Men kolla med skribenten Micke008 han bytte talare först i hans V60 ( premium sound ) sedan även slutsteg. Han verkar ha bra koll på det där med ljud iaf.
Bytte högtalare i v70 2004 mot DLS UP6 där jag fick slakta befintlig högtalare , lät skit utan extra slutsteg tappade både bra lud och ljudtryck, den var dock inte utrustad med premiumsound men med ett extra slutsteg och 2x10" basar löste det sig och lät riktigt bra, jag hade väl hoppats på att att befintliga sluteget i premiumsound 110W per kanal skulle räcka till......
troubleshooter skrev:Bytte högtalare i v70 2004 mot DLS UP6 där jag fick slakta befintlig högtalare , lät skit utan extra slutsteg tappade både bra lud och ljudtryck, den var dock inte utrustad med premiumsound men med ett extra slutsteg och 2x10" basar löste det sig och lät riktigt bra, jag hade väl hoppats på att att befintliga sluteget i premiumsound 110W per kanal skulle räcka till......
Att slutsteget räcker till effektmässigt, det tvivlar jag inte på, dok så blir du ju inte kvitt det processade ljudet, men jag ska nog inet uttala mig mer i denna fråga då jag själv inet exprimenterat i en nyare Volvo, men kolla med Micke008 som sagt, han bytte talare först i hans V60, han har bra koll på hur det hela är uppbygt osv.

Eller så gör du ett test, det kostar ju dok en slant, om du inet har kittet liggandes vill säga.
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]