Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av diezeldyret
Hei.
Er på utkikk etter XC60 2010 mod.
Har tenkt 2,4D, Summum, automat og så mye utstyr som mulig :D
Er det noe spesielt en bør passe på?
Vanlige feil og mangler?
Mottar tips og råd med takk.
av volvoc70cab
Är ägare till en XC60 FWD Summum årsmodell 2010. Det enda fel som har varit är att startknappen hängde sig ibland. Detta åtgärdades under garanti tiden. Vidare så har jag fått en ny spännrulle och drivrem. Detta efter brev från Volvo. Detta är viktigt att du kontrollerar vid eventuellt köp att detta har blivit utfört, då det annars kan få dyra konsekvenser. Anledningen till att jag köpte en bil med manuell växellåda är att förbrukningen blir mycket bra. Körde vid ett tillfälle från Hamburg till södra Sverige med en förbrukning under en halv liter milen ( höll cirka 95-100 km/h. Sedan är ju värdeminskningen något som jag bortser då jag alltid köper mina bilar kontakt och sedan glömmer vad jag har betalat. Det är en bil som är mycket behaglig att köra långsträckor med, då man alltid kommer fram tämligen utvilad.
Senast redigerad av 1 volvoc70cab, redigerad totalt 0 gånger.
av diezeldyret
Hei.
Takk for svar.
Jeg har i dag en V50 MY10 2.0D Summum, automat og er veldig fornøyd med den.
Har ikke hatt noe særlig med problem bortsett fra hovedlys som dugger. Disse har Volvo byttet på garantien.
Trenger litt mer plass og har prøvd både V70 og XC60 og er klar over at der er mer plass i V70, men valget har falt på XC60.
Likte den bare bedre......
Dette med skifte av spennrulle og drivreim er det noe som gjelder alle XC60 MY10?
Er det slik at det for MY10 kom ny motor i XC60?
av diezeldyret
Takk for linken.
Her finner jeg det jeg lurte på ser jeg :D
Så vidt jeg kan forstå er det en stor fordel å kjøpe 2010 modell kontra 2009 da det i 2010 sitter en nyere motor.
På grunn av avgiftspolitikken i Norge blir det nok en 2.4 D,
av rojo8515
2010 är nya motorn och 2,4 har "riktiga" D5 med dubbelturbo men effekten är lite strypt. Jag har uppgraderat med Polestar och visst går den lite kvickare men den går mycket bra original också. Den går lite tystare och växlar bättre utan Polestar tycker jag.

Den har ju också Haldex version 4 som funkar mycket bra.

Koppla ur högtalarna a bak så.slippet d[…]

Inte tänkt på de på v70n med i al[…]

Bygga ”busbil”

Ja du lär ju få bra mkt mindre häs[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]