Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tänkte montera 3 stora extraljus med hjälp av en sån här plåt.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... ste-42490/
Har fått tag på en Ljugarbänk och monterat komplett med läpp. Så nu är utsidan helt original :) Blir de alles för fult och opraktiskt?

Vill helst inte borra sönder den och sätta dem närmre, känns som man förstör gamla fina grejjer..
Hittar inga bilder där någon gjort som jag tänker heller..

Sen funderar jag på att sätta dit -78 stråklastare fram.

Ja vad tror ni? Blir det galet?
3st blir precis lämpligt eftersom det är vad som får plats mellan originalljusen, ska du sätta dit 78 ljus så ska det vara 4st extraljus. Men har du kanske dom kvadratiska ljusen, tänker på din Avatar? Då ska du ha 4st extraljus också. Det ska fylla ut mellan originalljusen :)

Dock tycker jag det ser förskräckligt ut med nummerplåtsfäste, sätt dom på samma höjd som originalljusen, gör ett fäste som du fäster i frontplåten under/innanför grillen. Med nummerplåtsfäste kommer dom alldeles för långt ut och för långt ner.

Såhär ska du ha alltså (nu är det här med Usaljus, med det blir ju på samma vis med 79-80 GL ljus)

Bild
Osla, där är vi av skilda åsikter ;) Att ha fyra stycken på rad framför kofångaren kan aldrig bli fint, allrahelst då dom int ens är i linje med varandra som på din bild, sämre ljus blir det ju också då dom är närmare vägbanan.

Däremot i rallyemontering med tre som på min bild, och en på vardera sidan snett nedanför kan jag hålla med om passar.
Amarace skrev:Osla, där är vi av skilda åsikter ;) Att ha fyra stycken på rad framför kofångaren kan aldrig bli fint, allrahelst då dom int ens är i linje med varandra som på din bild, sämre ljus blir det ju också då dom är närmare vägbanan.

Däremot i rallyemontering med tre som på min bild, och en på vardera sidan snett nedanför kan jag hålla med om passar.
dom 4 i fronten har jag bara som dimljus :roll: , har 6 st på taket :lol:
ravestream skrev:Det är ju en smaksak . tycker extraljus så gott som alltid är fult, Praktixkt om man bor i skogen osv men annars, Hell no. Kanske om man har en terrängbil.
använder bilen till allt. va inne i stan idag och sat*n va lång å otymplig den är..... måste ha tag i en servo snart annars går det inte...

annars går den mestadels på grusvägar osv. ska ha den som jaktbil, till jobbet, längre sträckor i mörker på vintrar och sånt.. så känner att behover finns där.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-