- mån 13 aug 2012, 18:53
Jag har nu bytt samtliga lampor i bakljusen, Blinkersen, P-ljusen.
Nu ser jag helt plötsligt att det är ruggigt vanligt med svaga bakljus på
de allra flesta Volvobilar. Satte mig ned o kontrollerade mina gamla lampors ursprung,
tro det eller ej men mina kom från Rumänien !! Kanske är det dålig brinntid på dessa därav
alla "glödande" ljus på Volvosarna ?? Kan det vara så att Volvo har satt in glödlampor
av sämsta möjliga fabrikat och med en brinntid då dom syns som är kort ?
Så jag gläds åt LED trenden som är just nu med BRA belysning runt om. Om ni tittar på en 10-12 år gammal bil
så det enda ni ser är glödande små punkter....eller är det bara jag som ser detta ?
Ni som har koll på era lampor harn i också "Rumänien" lampor ? Är dom kassa eller ser jag i syne ?
:-O)
Nu ser jag helt plötsligt att det är ruggigt vanligt med svaga bakljus på
de allra flesta Volvobilar. Satte mig ned o kontrollerade mina gamla lampors ursprung,
tro det eller ej men mina kom från Rumänien !! Kanske är det dålig brinntid på dessa därav
alla "glödande" ljus på Volvosarna ?? Kan det vara så att Volvo har satt in glödlampor
av sämsta möjliga fabrikat och med en brinntid då dom syns som är kort ?
Så jag gläds åt LED trenden som är just nu med BRA belysning runt om. Om ni tittar på en 10-12 år gammal bil
så det enda ni ser är glödande små punkter....eller är det bara jag som ser detta ?
Ni som har koll på era lampor harn i också "Rumänien" lampor ? Är dom kassa eller ser jag i syne ?

XC90 2,5T/AWD/ Automat,
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]
Modellår 2003
28 000mil.
[color =#4000FF]Min Trotjänare.[/color]