Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nundo
Hej,

Jag har under förmiddagen bytt lite skivor samt ett bromsok på min Volvo V70-03. Lufta bromssystemet med avsluftning från behållare ner till ett av däcken. När detta var klart och jag skulle provköra så varje gång jag trycker på bromspedalen går vad jag tror vaccumpumpen igång. Innan hörde jag bara ett litet surr vid uppstart. Vad beror det på att den surrar hela tiden nu? Är det något som kommer försvinna iom att jag kommer köra lite eller kan det vara något som pajat?
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Det hände på min med efter bromsslangbyte det försvann efter en kilometer ungefär vet inte heller varför den uppförde sig så
av Nundo
Ja det är lite konstigt, jag har väl kört runt 3 mil nu. Med tändningen på (ej motor igång) så surrar de varje gång jag nuddar bromsen. En kompis sa att det fortfarande kunde vara någon luftbubbla kvar i systemet. Har luftat ganska mycket..Har sett lite trådar om detta men har inte fått någon riktig klar bild vad som orsakar att pumpen går varje gång...ingen som vet?

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D