Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ArchAngel
Tänkte byta fjäderben fram på min v70 och tänkte höra om det går att byta utan att behöva göra en hjulinställning efteråt. Har precis gjort en för typ tre veckor sen så ja tänkte om man kan mäta på nåt sätt eller markera så man slipper ställa?
av defacto
ArchAngel skrev:Tänkte byta fjäderben fram på min v70 och tänkte höra om det går att byta utan att behöva göra en hjulinställning efteråt. Har precis gjort en för typ tre veckor sen så ja tänkte om man kan mäta på nåt sätt eller markera så man slipper ställa?

I regel så ska man ju alltid göra en hjulinställning efter att man bytt. men det finns ju ett ful knep. om du ska använda original delar så kan man ju markera på Hjulinställnings muttern med en penna.... inte riktigt 100% bra men det funkar
av defacto
ArchAngel skrev:Har ben från skruvat.se så ja får nog lämna in för ställning då.
Det är det absolut bästa. Sne slitna däck pga dålig hjulinställning är bara en onödig kostnad..
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]