NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robban78
Hej,
En fråga som någon annan kanske vart med om tidigare.

I lördags morse när jag startade min bil (v50, -06, 2.4) så startade den lite trögt, man märkte att batteriet nästan var slut men den gick igång ändå. I displayen stod det "larmsystem service erfordras" men jag tänkte inte mer på det.

Dagen efter när jag skulle starta den igen var bilen stendöd. Således har något dragit ur batteriet under natten.

Nån som vart med om samma?

Ser att många andra har skrivit om just "larmsystem service erfordras" på forumet men jag har inte läst att nån har problemet att batteriet dras ut.

Hade vart intressant att höra ifall nån annan vart med om detta och vet nån lösning på det, alt vad det ungefär skulle kosta att fixa

Tack på förhand
/Robert
av Krumiluren
Avarell_Dalton skrev:Det skulle ju kunna vara batteriet som är dåligt. Så mycket mer än sex år kan man inte begära av ett bilbatteri. Låg spänning borde kunna rendera i felmeddelanden. Det gör det på en Saab 9-3 jag har

Håller med till fullo att troligtvis batteriet i sig själv som är slut och gjort sitt och då kan man få massor av konstiga medelande har varit med om det själv och bytte sedan batteriet och allt fungerade som det skulle, men när jag tog bort det gammla batteriet så lät jag bilen stå ca 3 timmar utan batteriet och vred på täningen så all ström drogs ur och hoppades på att systemet nollställde sig själv från felkoder sedan slog jag av täningen tog ur nyckeln monterade sedan batteriet och startade bilen inga felmedelande...

Jag har varit med om nya däck som var helt sl[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Vilket Bosch system hade den gamla motorn och vilk[…]

D4 VEA dricker olja

Det har gått bra turbon är bytt och mot[…]

Felkod, problemet löst

Så grabbar. Efter en runda till skroten f&ou[…]