Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av niklasstahl
Startade bilen och det kom fram i displayen, service p-broms erfordras samt service p-sensor. P-bromsen funkar nu inte och (P) blinkar hela tiden. P-sensorn funkar inte heller. När jag sedan körde så kunde jag inte sätta igång farthållaren, den visas i displayen men kan inte låsas på en hastighet. Har haft strul med de två p-sens till höger när det varit blött ute annars inte.

Har läst felkoderna och fått följande p-broms UO 12 800 , p-sens UO 42 200.

V70 II 2,5t -08 11500 mil. Någon som varit med om detta eller vet något??
Användarvisningsbild
av hollan
just på 08or så är det inte ovanligt att styrenheten till p-bromsen går isönder så du åker nog på ett byte där tyvärr men den är lätt att byta
p-sensorn är garanterat en givare som gett upp samma där lätt att byta tyvärr säger inte felkoderna mej något för det är inga volvo koder men du borde kunna läsa ut vilken givare det är som spökar
Användarvisningsbild
av hollan
nä inte på rakarm byter du de själv så ligger en ny sensor på under 600:- styrenheten kommer jag inte ihåg men du kan söka på bildelsbasen och gångra priset med 2 så får du fram ca pris på den elt köpa en beg och stoppa i
Sitter fast

Handbromsen.har den stått parkerad läng[…]

Vi som beställt nya V60

valde v60 CC för att inte känna go kart[…]

Idag fick jag tummen ur och plockade bort resteran[…]

Vilken XC90 mest driftsäker?

Har du otur kan den enklaste varianten spöka.[…]