Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fisring
Tänkte bygga ett 3" sport system till min 850 GLT -92a. Men om ja förståt de hela rätt så är de inte så lätt o bygga de själv utan man måste köpa färdiga system enligt, micro,mekonomen,meca =( någon som har förslag på vad man ska köpa o var o bild m.m ?
tacksam för svar=P
av vanten06
Det är lite klurigt att bygga själv men om man har en svets och tar god tid på sig så ska det nog gå. Men bättre att köpa färdigt ligger vid 3000kr för en nytt. Det finns ju JT, Simons och Ferrita dem är de vanligaste. Ferrita är lite dyrare. JT har ju inte så bra passform men de går att få till. Simons är väll det bästa valet enligt mig.
3" är lite onödigt kan tappa effekt på det, bättre att köra Simons 2,5" och ta bort en ljuddämpare istället om man måste ha det där "super" sportiga ljudet.
av stormiz
byggt eget 3" på min 850R

d är helt klart lite lurigt å få d perfekt över bakaxeln...

man bör vara nära vän med svetsen å kapen..
av Frille
Köpte ett feritta 2.5" på SCT i gbg.Kostade då ca 3400
Enligt feritta så ska inte bilar med en effekt under 350hk ha 3" efter katten.
Skitnöjd med systemet iaf,nu fattas bara de främre delen som är svindyr :???:
Användarvisningsbild
av Pipercross
Att bygga ett eget system är nog ganska komplicerat. Jag byggde själv effektsystem till moppe när jag var moppepojk :twisted: efter ritningar och uträkningar. Problemet där var inte passformen eftersom det blev ett underliggande system, utan att få alla mått rätt.

Till bil så är ju problemet att få det att passa. Sen alla vinklar och sånt, så man inte har skarpa vinklar utan runda fina böjjar är också ett problem.

Kan man svetsen och vinkelslipen så löser det sig.

/Pipercross
av Fisring
Ja fick mitt 3" feritas system idag. Så nu blir de lite meckande i helgen tror jag =P hehe =P tack för hjälpen.
av vanten06
Fisring skrev:Ja fick mitt 3" feritas system idag. Så nu blir de lite meckande i helgen tror jag =P hehe =P tack för hjälpen.
Du kommer tappa effekt på det, men det blir gött ljud, nästan för gött :D
av Poppe
så om jag sätter JT:s helkit med downpip o allt, så kommer min t5:a tappa effect?

det lät inge kul
av vanten06
inte T5 kanske, den har ju turbo. Men han hade en sugis.

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]