Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom
http://www.valeryd.se/search_art_result ... n=&x=0&y=0

Undrar om någon på forumet vet något ställe på nätet där bromsbackar till släp kan inhandlas till billigare pris än det i länken (1985:-) :shock:

Har även varit hos lokale släpfirman och han har samma pris som det i länken, Biltema har ju ett litet sortiment men hade inte nåt som passade tyvär.

Hade mina aningar att släpdelar är dyra men detta är ju nästan löjligt.
av umekille
Är det en äldre vagn i mellanklassen regga om den som
obromsad...sträck ut draget och borra igenom dragstången
och sätt en bult så den blir stum...visserligen minskas lastvikten
något men...
av Andis
Tjitt vilka priser på bromssaker.

Ser ut att löna sig att göra en rejäl efter forskning vilket bil märke det kan vara som tillverkat bromsarna från början. För det kan väll inte vara egen konstruktion eller?

Har för mig jag hört något om att man ska titta på Opel saker till släpbromsar och lager. Men kan minnas fel.

Mätt om inte annat dina backar noga och försök hitta några likvärdiga. Är ju löjligt mycket pengar för beläg och trummor.

Berätta om du hittar något nyfiken på slutet hur det blir.

Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av jojjeblom
umekille skrev:Är det en äldre vagn i mellanklassen regga om den som
obromsad...sträck ut draget och borra igenom dragstången
och sätt en bult så den blir stum...visserligen minskas lastvikten
något men...
Nja någon ombyggnad blir det inte då vagnen ska säljas :)
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Andis skrev:Tjitt vilka priser på bromssaker.

Ser ut att löna sig att göra en rejäl efter forskning vilket bil märke det kan vara som tillverkat bromsarna från början. För det kan väll inte vara egen konstruktion eller?

Har för mig jag hört något om att man ska titta på Opel saker till släpbromsar och lager. Men kan minnas fel.

Mätt om inte annat dina backar noga och försök hitta några likvärdiga. Är ju löjligt mycket pengar för beläg och trummor.

Berätta om du hittar något nyfiken på slutet hur det blir.

Med vänlig hälsning,
Andis
Ja det är helt perverst vilka priser det är på dessa grejor, 1st bromstrumma tex kostar runt 3,5k :shock: , nu behöver ju bara beläggen bytas som tur är.

Fortsättning följer :)
av *pettson*
OM du vet vad du söker skall du finna.
Som jag alltid sagt.. sverige är speciellt när det gäller delar. Här ska man tjäna fett på saker.
Gärna så fett att ingen köper mera. Man vill helst ta in månadshyran på dom 10 som råkar komma förbi och köpa nåt i brist på annan plats.
Se dröjer det en månad tills någon kommer förbi igen och köper.
Vi har ju fri konkurrens här, om man bara köper det via generalagenternas kedjor.. Som i sin tur fått sina priser satta av generalagenten.
Fri prissättning råder alltså på DIN del av kakan, inte produktens totala salupris.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... ler&_rdc=1

voila.. runt 500spänn plus frakt.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
*pettson* skrev:OM du vet vad du söker skall du finna.
Som jag alltid sagt.. sverige är speciellt när det gäller delar. Här ska man tjäna fett på saker.
Gärna så fett att ingen köper mera. Man vill helst ta in månadshyran på dom 10 som råkar komma förbi och köpa nåt i brist på annan plats.
Se dröjer det en månad tills någon kommer förbi igen och köper.
Vi har ju fri konkurrens här, om man bara köper det via generalagenternas kedjor.. Som i sin tur fått sina priser satta av generalagenten.
Fri prissättning råder alltså på DIN del av kakan, inte produktens totala salupris.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat ... ler&_rdc=1

voila.. runt 500spänn plus frakt.
Ja se där ja :-)-)

Jag är ledsen, men din argumentation gå[…]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]

Värme i kupén laddhybrid

Skulle oxå tippa på el värmaren t[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]