Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rickyandersson
hej!
har en volvo s60 01 16000 mil som är trimmad med SAM.
laddtrycket går ner till ca 0,3 när man gasar på upp imot 5-6 varv sedan kommer de aldrig över 0,3 men om man startar om bilen och inte gasar över typ 5000 så laddar han 0,8 typ!
va kan detta bero på?

mvh Rikard!
bensinskalle skrev:Kollat så wastegaten inte kärvar?

Testat byta magnetventilen?

typ dom två första och enklaste grejerna man kan kolla ;)
magnetventilen har jag bytt! kan man känna om wastegaten har kärvat elr?
de är ju lite konstigt att den funkar när man sartar om bilen?:)
Inte alls konstigt. Var så på min SAAB 9000. När du startar bilen så har membranet slutit tätt och efter ett eller två gaspådrag står den i öppet läge och du har inget övetryck/turbotryck.
bensinskalle skrev:Ta tag i stången och dra den ut ur klockan, mot hävarmen. Den ska glida snällt, med visst motstånd, och suga tillbaka av sig själv.
aha okej men de gör den. ser även att den öppnar ganska bra om ngn sitter och gasar i bilen och man kollar på den. kan de inte vara vevhusventen typ att bilen känner av att nu blir det för högt tryck ngn stans så nu går jag ner på spar läge typ?
dieselmagnus skrev:Då skulle jag tro att kanske du har ett felaktig glt=grundladdtryck. Hur har du mätt trycket?
okej va innebär de? har köpt en laddtrycksmätare som är koplad med ett t!

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....