Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zandman
Drömmer om att byta bil och valet har fallit på V60 D5 helst med AWD. Vad tycker ni är rimlig prutmån hos de större handlarna på begagnade bilar? Spelar det stor roll om man har inbyte (Saab 9-3) eller ska man sälja den privat? Funderar på denna tex:

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
av Droopy
Har du inbyte är det ju mellanskillnaden som räknas, och prutmån varierar ju från bil till bil. Själv tycker jag inte det spelar någon roll längre om man köper kontant el med inbyte. <tänk vad du vill ha för bilen privat och kolla sedan vad mellanskillnaden blir på det tänkta objektet. Verkar det rimligt slå till, annars försök sälj privat först.

Själv hade jag inte försökt sälja Saaben, 10000SEK hit el dit i den prisklassen du tänker handla för gör detsamma, tycker jag.
Har aldrig sålt en bil privat och kommer nog aldrig att göra heller.

Jag tyckte jag fick till det hyggligt med senaste inbytet då jag köpte V70in -12an fick mer än jag hade trott på inbytet, så ibland b lir man förvånad. Kolla vad mellanskillnaden blir till att börja med, du vet ju vad du vill ha för Saaben.
av perhall
Det är lätt att glömma att ju handlaren får mer än man får själv... dvs. får man 110 av handlaren så annonseras den för 139 och de får 130. Säljer jag samma bil privat måste jag begära 125 och får 118... typ/PH
av specos
Rent ekonomiskt är det rätt stor skillnad på inbytespris resp blocket-priser för S60/V60. Därmed sagt att relativt sett är de begagnade rätt så dyra. Så jämför vad en ny kostar efter rabatt...jag tror inte skillnaden blir jättestor.....
Användarvisningsbild
av zandman
specos skrev:Rent ekonomiskt är det rätt stor skillnad på inbytespris resp blocket-priser för S60/V60. Därmed sagt att relativt sett är de begagnade rätt så dyra. Så jämför vad en ny kostar efter rabatt...jag tror inte skillnaden blir jättestor.....
De ligger rätt högt i pris precis som du säger, därav min fråga. Gissar det är relativt lättsålda bilar, kanske är S60 lättare att pruta på. Hoppas komma ner till 260-270kkr för nåt med den här specen:

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_S60 ... 6.htm?sa=1
av uffepuffe
Hej !

Köpte själv en beg V60 för 2v sedan. En -11 D5:a.
prutade 8000kr.
Hade en 2008 9-3:a kombi 1,8t Biopower som rullat precis 10 000mil, nyservad och inte ett dörruppslag eller något att anmärka på, Pilot, vector paket mm fick bud mellan 65000-72000 av olika handlare så jag sålde privat för 99000kr utan vinterdäck. Säljer ALLTIDS privat varför ska man bjuda bilhandlaren på en massa med tusenlappar. Är summan mindre än 100 000kr så finns det många köpare privat.
Men som alltid måste man kolla priserna innan man sätter ut och priser på blocket är inte vad säljarna får för bilarna...
Men en välskött felfri bil brukar man kränga snabbt !!!
Sälde även en 2020 A4 TDI e-power för 175000 i juni, det var lite tuffare att hitta köpare.

Lycka till
av perhall
Har en kollega som sålde en 9-3 kombi MY06 uttagen 2005, välutrustad i normalskick med 13000 mil för 79 för några veckor sen. Alla sa att han får max 50, att ingen vill ha en sån. Han begärde 82 och fick 79 samma dag. BIlar med bra historik och seriösa säljare är hur lättsålda som helst på blocket.
Användarvisningsbild
av zandman
Jag har en 2004 9-3 Aero 6000 mil med automat, pilotpaketet, navi, xenon, AS3-stereon, bensinvärmare i bra skick som jag hoppas få 65-70kkr för. Ska prova att sälja den privat först och som plan B byta in den och gissningsvis få skambud.

De begagnade S60/v60 som ligger ute hos tex Bilia tycker jag är aningen högt värderade så jag hoppas få 5-7% rabatt i alla fall.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]