Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av InSipiD
Hej!
Har en S80 -09 med infällbara backspeglar och BLIS. Ena backspegeln (alltså hela huset, inte spegeln) så jag skulle vilja öppna den och titta efter om något behöver dras åt. Vill dock inte ge mig på den utan att först höra här om någon vet hur man gör detta på rätt sätt.

Det andra problemet jag har är att täcklocket för högtrycksmunstycket till ena strålkastaren sitter lite löst. Det skulle jag också vilja åtgärda men vågar inte ta tag och dra i dem utan att jag vet hur de sitter ihop. Bäst vore om man kunde få munstrycket att åka ut och stanna ute :)
Mig veterligen kan man inte öppna blis-speglarna, tyvärr. Jag har fått byta båda på mn xc, den ena var kameran kass på och den andra fungerade inte vik in/ut funktionen som den skulle.

/Martin
MartinS skrev:Mig veterligen kan man inte öppna blis-speglarna, tyvärr. Jag har fått byta båda på mn xc, den ena var kameran kass på och den andra fungerade inte vik in/ut funktionen som den skulle.

/Martin
Beror väl på vad man menar med att öppna.. Jag fick iaf bort kåpan men det verkade svårt att göra något sådär på direkten. Problemet jag har är att axeln glappar, så den går liksom att fälla in och ut lite (väldigt lite) med handen.
Tack för hjälpen!
För att förtydliga menar jag att man inte kan laga kamera, infällnng etc. Kåpan kan man ju ta bort och byta blinkersglas och sådant.

/Martin
MartinS skrev:För att förtydliga menar jag att man inte kan laga kamera, infällnng etc. Kåpan kan man ju ta bort och byta blinkersglas och sådant.

/Martin
Okej!
På undersidan av backspegeln sitter det ett genomskinligt glas, och jag antar att det sitter en lampa innanför.
Jag antog att det var en blinkerslampa men det blinkar inte varken på höger eller vänster sida.
Kanske sitter glaset där på alla bilar men några har inga lampor bakom?
Det är lampan till marbelysningen som du tänder genom att trycka på "Lampknappen" på nyckeln.
Glaset sitter bara där när man har marbelysningsfunktionen.

Mvh
Per
Jag har glapp i själva spegelhuset. Med bilen upplåst kan jag vicka sidospegelhuset en cm fram och tillbaka. Någon som vet hur man åtgärdar? Går det att åtgärda?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]