Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Flirre
Hej!
Jag har haft inbrott i min bil och man har pangat rutan i höger framdörr. Nu är det så att jag tänkte köpa en ruta på skroten, men dom stirrar sig blinda på bilmodeller och då blir det svårt för en som har en S90. Jag undrar helt enkelt om man kan köpa en ruta till en 940 och sätta i? Dörren är ju likadan med undantag för kosmetiska detaljer på in och utsida (inbillar jag mig).

Någon som vet och kan hjälpa mig reda ut detta?

MVH
Håkan
Flirre skrev:Hej!
Jag har haft inbrott i min bil och man har pangat rutan i höger framdörr. Nu är det så att jag tänkte köpa en ruta på skroten, men dom stirrar sig blinda på bilmodeller och då blir det svårt för en som har en S90. Jag undrar helt enkelt om man kan köpa en ruta till en 940 och sätta i? Dörren är ju likadan med undantag för kosmetiska detaljer på in och utsida (inbillar jag mig).

Någon som vet och kan hjälpa mig reda ut detta?

MVH
Håkan
Jeg vil tenke at formen på ruta er identisk så ja du kan montere den. Dersom det er noen forskjeller kan det være farge evt laminering (neppe på 1998 modell?). Du kan jo for sikkerhetsskyld spørre Volvo om det er samme delenummer.
Det är årsmodellerna som skiljer, en s90- 98 ruta ska passa i en 940 o tvärt om. Är dock osäker på årsmodellerna där det skiljer. Kolla hisskenan så den är samma (ta den gamla med dig till skroten)

Nu är det väl inte själva bär[…]

Givare kan börja fungera felaktigt, men s&aum[…]

V50 är en av de svåraste bilarna att g&[…]

Dra en helt ny jordkabel borde lösa det.