Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag tänkte försöka slå två flugor i en smäll.
När motorn är igång så är det ett relä som slår till och från konstant.
Har inte lokaliserat det men det slår till och så kanske 2-3 sekunder senare slår det ifrån igen, och till, och från och så håller det på hela tiden med samma intervall.
Och ibland när motorn är varm och man startar så är det precis som att den snurrar igång men faller på målsnöret (hostar till lite och dör).
När detta inträffar sä blir det så en gång, sen startar den alltid på andra försöket. Någon idé om vad detta kan bero på?

Tack på förhand.
SubMarine skrev:Kan det vara relät till AC-kompressorn som låter?
Tänkte precis samma fast magnetkopplingen på kompressorn som drar?
Sedan att den stannar när du startar, skulle kunna vara antennringen vid tändningslåset som har dålig kontakt med nyckeln? lite långsökt kanske...
Ok bra input tack för svaren.
Kena; ja lite långsökt kanske.. Det är ju bara när den är varm som det blir så.
Men att det har med ac kompressorn att göra kanske kan stämma, om den sitter i närheten av generatorn?
Ni ser, jag kan inte såå mkt.
Någon med några andra idéer?
Det är nog inte att motorn blir varm utan att temperaturen i kupen har kommit till den inställda temperaturen, då slår den av. Sedan kommerden slå på och av kontinuerligt. Du kan ju stänga av ac:n om du har Ecc så slutar det låta.
Ac kompressorn sitter under generatorn och titta på den när du har acn på så ser du att den börjar snurra när "reläet" låter.
Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]

OBD P0121

Någon som har koll på BJP-kitet eller […]