Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ericssonhanna
Har en aux-kabel som jag inte får igång.. Har en Volvo v70 (årsmodell -07) och försöker förgäves få det att låta, men det vill sig inte. Det enda jag hittar om AUX i min instruktionsbok är hur man reglerar ljudvolym men det är inte till någon större hjälp. Hur gör man för att få igång det??
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Är de originalinstallerad aux eller är det något hemmapulat?

På morsans merca måste man i alla fall gå in i någon meny och välja aux för att få ljud.

Min egna v70 är från -00 så den har kassett istället för aux :mrgreen:
av llesrof
En AUX-kabel? Hur menar du med att du försöker få igång den? Har du tagit en vanlig kabel och kopplat in?
av ericssonhanna
En sådan här har jag: http://www.iphonetidningen.se/polopoly_ ... 592820.jpg

Det är originalinstallerad aux, men man måste såklart gå in i någon meny för att få fram ljud här med..

Har kopplat in ena änden i min iPhone och andra änden i Aux-uttaget i bilen, tryckt på play i mobilen och sett till så det verkligen spelar i spotify, sedan är det ju ett virrvarr av alla möjliga alternativ i menyn och uppenbarligen hittar jag ej rätt bland alla alternativen eftersom det inte fungerar..
Användarvisningsbild
av bensinskalle
En grej jag råkat ut för ( återigen med morsans merca ) är att signalen från aux-utgången på ii-fånen är för svag. Jag får inget ljud alls i bilen. Jag tror eventuellt att man måste ha en aux-adapter ( en sån som sitter i dockor ) som man sätter i vanliga kontakten. EVentuellt ska den signalen vara starkare....

OM de nu inte funkar även fast du gör rätt med menyer osv förstås
av issen
Hej

Vrid på den högra ratten tills det står AUX i displayen på stereon.
Om du har skal på mobilen så kontrollera att kontakten når botten, jag fick modifiera mitt skal.

issen
av llesrof
Aha... 2007:orna har visst originalmonterad AUX-ingång. Då skall det funka med en vanlig kabel. Har du testat något annat än din iPhone eller liknande Apple-produkt? Som någon skrev, det är rätt svag signal från dessa. De har en inbyggt spärr för hur högt man kan spela. Annars hade väl amerikanarna spelat sig döva och sedan stämt Apple.
av ericssonhanna
Tack för hjälpen, att det bara var och snurrade på den högra ratten förstod ju inte jag, var ju på och tryckte och grejade. Nu blir det disco i bilen!!

Snyggt! Stilren interiör även om ratten […]

230fk går snålt

Jag testade mäta lmm igår och kom till […]

Volvo har haft ett inre handtag som tillbehör[…]

740 som krånglar

Hur ser det ut i spjällhuset? Har du rengjort[…]