Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 245GLT90
...i min 245, 90:a. Alla säkringar jag har kunnat hitta är bytta och alla bleck är rengjorda i säkringslådan så det var inte så enkelt som jag hoppats på.

Hur går jag lämpligtvis vidare? Tacksam för alla svar som kan hjälpa mej att se ut ur bilen även om jag inte håller landsvägsfart :-)

/David
av Tobbe
Går säkringen när du startar fläkten med vredet, i så fall kan motorn ha kärvat ihop i lagret, spruta in 5-56 nere vid lagret, kan funka, annars skulle det kunna va ett kabelbrott eller en kabel som ha lossnat någonstans. kolla även så att jorden är intakt.
av Addekarlsson
Annars är det ju inte helt omöjligt att fläktmotorn helt enkelt gett upp. Händer allt för ofta på 200-serien. Fläktmotorn hade brunnit på en tidigare 240 jag hade, samt att fläktmotorn bråkade lite på ännu en annan 240 jag hade förut.
På 7/900-serien är det ett motstånd som ger upp, så fläkten bara går på högsta fart. Men det hörde inte hit. :wink:

Prova att koppla direktström på fläktmotorn och se om den går då. Men dutta lite lätt med ström bara om du inte säkrar av direktströmmen först.

Mvh/ Adde

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]

Jag skulle inte råda någon att inte ko[…]

Problem med stereo

Säkringarna till Audio och 12V uttagen sitter[…]