NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeWe
Hej,

Jag har ett problem med min V50 -08 där larmet löser ut mest hela tiden när jag låst bilen, rätt irriterande i bla bostadsområden... Jag har lokaliserat felet till rörelsesensorn inne i bilen, för problemet upphör när jag efter varje nyckelavstängning trycker på den där knappen som kopplar bort just den sensorn. Så något knas med den verkar det vara.. Min verkstad har en väntetid på 20 dagar just nu så jag tänkte höra om det är någon har något kreativt förslag till lösning?
av Krumiluren
Jag hadde en S60 förut och där var det så att rörelsesensorna hadde losnat från sitt fäste och hångde i kabeln, och det var orsaken till att mitt larm löste ut men tryckte jag på samma knapp som dig så fungerade det perfekt. Och den dosan som känner av rörelse i bilen är gjord för att sitta i ett visst läge sitter den snett så tror bilen att någon hissat upp bilen för att typ stjäla däcken. Så kolla den om den lossnat från sitt fäste.....
av linnar
Har samma fel. Larmet går ca 10 min efter att jag låst.
Såg idag att det fanns en fluga i kupén. Kan den utlösa larmet?

Jag får meddelande att jag skall kolla bilen för larmet gått. Vad är det för skillnad på det meddelande och när det står att larmet skall servas?

Annat fel än en fluga i kupén?
av linnar
hockeytok skrev:För att kolla om det är inre eller yttre påverkan, kanske man skulle kunna tejpa-över linsen så man vet om det är en fluga i kupén eller något annat.
Jag testade några gånger och larmet gick efter olika många minuter varje gång.
Hoppade in i bilen i jakt på flugan och lyckades mota ut den. Sedan dess har den inte larmat.

Således är svaret på frågan om en fluga kan aktivara larmet: Ja, det kan den!
av linnar
hockeytok skrev:Åter har detta forum visat stor kompetens :-)-)

Tack ' linnar ' för din hjälp. Kanske kan ngn moderator ändra i titeln , det var ju inte felaktigt.
Ht
Om jag har stor kompetens är väl lite tveksamt men jag fick i varje fall ut flugan...

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

D4 VEA dricker olja

Bilen går bra. Dessvärre har vänst[…]

Hej! Min 740 låter lite mysko när den &[…]

Injektorer

Carbclean är riktigt arga saker, löser u[…]