Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bandita
Passagerarsidan på min i övrigt väldigt fräscha (och nyinköpta :() S40 är nu uppskrapad, och har fått en buckla där dörrarna går ihop. Listen på båda dörrarna är tilltryckt och det är även en buckla.

Vad gör jag?

- Kan man åtgärda såna här skador själv?
- Vad för produkter bör jag använda?
- Är det värt att lägga ner pengar och gå till en lackerare när bilen ändå är så pass gammal?
- Någon som har erfarenhet av spot repair? Tänker på Ditec.
- Kan man välja att ta bort listerna helt? Är det en nyansskillnad i lacken?

Hoppas någon här kan hjälpa mig, känner mig riktigt förtvivlad över det här.

Bild

Uploaded with ImageShack.us
listerna går att få bort enbart klistrade på fas 1. tråkiga är väll märkerna å bucklan men det ser ut att vara värst på framdörren biligsst borde vara att köpa dig en begangnad dörr borde gå att hitta i rött färg men en bra lackerare kan fixa rätt fört med.. kostar nog inte mer en 2-3 k för allt arbete och färg på det... svårt då.
Ja, på bakdörren är det inte lika illa som fram. Men tror du verkligen jag kommer billigast undan med att köpa en ny dörr? Eller kan det löna sig att fixa bucklan samt lacka om befintlig dörr?

Är det ens möjligt att fixa ett sånt problem själv? Tänkte mest på lacken då.
lacka kan man göra men för att få samma färg så skulle jag lämna in bror ju med på hur bilen är i övrigt? än till skroten p montera av en från en bil åk med den till lackerarn å kolla. eller ring direkt å fråga du har ju silver så blir nog inte så dyrt som man kan tro! bucklan blir nog svår att fixa kan ju gå men blir nog inget bra.

Sorry för stavfel sitter på telen
Ventiler 2.5 FT

Köpes insug/avgas ventiler till v70 -09 2.5 F[…]

Hej. Skulle vilja ha möjlighet att aktivera b[…]

AC fungerar bara på en sida

Styrningen av spjällmotorn för detta har[…]

AC problem V70 2016 D3

ECM skickar en signal till CCM när AC-knappen[…]