Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT855
Tänkte höra om någon har förslag på vars man kan beställa sprayfärg och lackstift till 850? Ska fylla i några stenskott samt lacka frontspoilern. (Har ännu inte sett en enda 850 som inte har sönderkörd R-front) :) Har kört med sprucken front sen jag köpte bilen, men tänkte nu fixa till den.

Har någon köpt färg från något speciellt ställe där färgmatchningen varit 100% ? Har färgkoden: 418 Pearl red/Regent red metallic på bilen.
418-11 om man ska vara exakt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag köper alltid färgen på volvo. Lackstiftet brukar kunna ha varierande ton i färgen men burken har alltid varit bra lik bilens orginalfärg.100% är ju alltid svårt få...
Användarvisningsbild
av taxi
samma här, provade biltemas, men där stämde inte tabellen, så det gick inte att hitta färgen. Jag har nån slags silvermetallic, och tydligen är det en bra färg för det är ingen nyansskillnad mellan 16 år gammal lack på bilen och nymålat :D
av JT855
Tack för svaren. Okej. Kommer du ihåg vad färg/stift kostade på volvo?

Då vet man att man ska undvika biltemas färg :)
Användarvisningsbild
av Dieselsmurfe
Det är 150Ml så bli inte förvånad då du hämtar paketet :) Jag tycker priset är helt OK för att man har köpt det på volvo. Ja köpte mitt där för att få någorlunda rätt färg;)

Edit: Tror lackstiftet kostar mellan 60-90 kr nånstans. Är inte säker.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Lackfirmor brukar kunna fylla på färg i sprayburkar åt en.
Där jag lackade 945an ville dom ha 250kr för 500ml färg+klarlack (eller om det var 400ml, kommer inte ihåg nu).
Iofs var det bara vanlig 019-svart så det var ju ingen skum nyans av blå eller nått som behövdes.

Sen måste du komma ihåg att du kan aldrig få 100% färgmatchning på i ditt fall en 18år gammal bil.
av *pettson*
Använde biltemas färg i höstas. Använde den förvisso invändigt på min 855:a med 418 vinröd i.
Tyckte kulören stämde väldigt bra. Har tidigare använt biltemas på en v70 -98 där jag reparerat, även där fungerade det perfekt.
Men som sagt tidigare så lär det inte vara lätt att matcha 15-18 år gammal färg om den varit utomhus genom att lacka med sprayburk oavsett vart man köper den.
Beroende på kulör så lär det stämma mer eller mindre bra. Enda sättet att få det *perfekt* är att lämna det till lackerare som får bryta färgen efter bilen på plats

ingen expert, men sitter det inte elekroniska […]

Ökendålig funktion. På min BMW ka[…]

Hög tomgång

2-3-2 tyder ofta på tjyvluft 2-3-2 = Lam[…]

Ser ut som att du har gjort helt rätt. Tvivla[…]