Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Frrla skrev:de kan slå till i bakaxeln när man tex startar på 1:an. oftast när man svänger lite och krype fram några meter och sen kanske gasar lite mer och släpper upp kopplingen lite hastigare.

sitter bakaxeln löst eller nått alvarligare?
Kan vara en glapp bakaxelbussning. Det blir samma sak om du backar bakåt och bromsar? Bilen liksom "klunkar" till..
Volvo264GLE skrev:
Frrla skrev:de kan slå till i bakaxeln när man tex startar på 1:an. oftast när man svänger lite och krype fram några meter och sen kanske gasar lite mer och släpper upp kopplingen lite hastigare.

sitter bakaxeln löst eller nått alvarligare?
Kan vara en glapp bakaxelbussning. Det blir samma sak om du backar bakåt och bromsar? Bilen liksom "klunkar" till..
ja vet inte. ska ut och prova imorgon då. är för trött för att springa i trapper å prova idag.....
bensinskalle skrev:Antingen stödlager eller momentstagen. Är bussningarna i momentstagen dåliga dunkar de till bak vid hårda växlingar och starter
osla skrev:inte stödlagret som är slut då? jag kör omkring med ett trasigt stödlager och det slår när man ska iväg på ettan och ibland lite på tvåan
stödlagret är ok och en motorkudde är ny. innan jag bytte kudden slog kardanet i, så ja vet hur de låter dom få gånger de hänt efter bytet.

hur kan man lättast se/känna efter om nått skulle vara fel i bakvagnen? eller måste man plocka ner den?

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]