Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min V60T3 har "bara" rullat 1600mil men "servicelampan" har tänts och det är nästan ett år sedan jag hämtade ut den.

Frågan är vad för service som skall göras? Intervallet är ju 3000mil/1år och min handlare tycker det räcker med oljebyte+filter nu för att ta "riktig" service vid 3000mil.

Så håller ni med, är det bara olja + filter som skall bytas eller är det något mer (Vill ju ha kvar alla garantier och assistance m.m.)!?
I någon tråd pratas det om ett kupéfilter som skall bytas för att bibehålla urluftningsfunktionen i kupén vid varmt väder?
Något annat?

Finns det t.o.m. något serviceprotokoll för 1-års service vid körsträckor understigande rekomenderade serviceintervall?
Ja, det är en enklare service. men den heter anpassad basservice, det finns serviceprotokoll från volvo där det står vad som exakt skall göras.

/Martin
Okej, någon som har det protokollet... skulle gärna vilja veta exakt vad som görs utöver (="i princip bara") olja + filter :wink: :D
Hos mig står det anpassad basservice = basservice excl kupefilter. (V60)
Anpassad skall endast gå göra en gång mellan två ordinare basservice, så varannat år om man kör < 1500mil per år. (Hälften av intervallet)

Har själv serviceavtal, så jag fick Underhållsservice stämplat i boken vilket är Basservice + slitagekontroll.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]